
Maak je eigen afwegingen!
Bij SilverStrength is er genoeg plek. Er zijn geen acties. Je hoeft niet snel te beslissen. Je kunt op elk moment starten.
Ken je de radioreclames van Incentro? Die hoor ik meestal in de auto. Pas geleden reed ik samen met een vriendin toen er een Incentro-reclame langskwam. Zeg ik: “Die reclames van Incentro vind ik zo grappig.” Vraagt zij “Incentro? Wat is dat?” Ik, met extra nadruk op het eerste woord: “Eén IT-bedrijf”. Nog even volhouden Incentro, de naamsbekendheid kan nóg beter.
Ik vind die reclames leuk omdat ze zulke zotte dingen verzinnen. Het is openlijk ongeloofwaardig en daarom hoef ik me niet af te vragen wat nu waar of niet waar is. Heel vaak is dat met reclames en promoties anders. Dan vraag ik me wel af wat waar en niet waar is. Of er soms weer een hype of een marketing trucje langs komt.
Neem nu onze sport- en fitnessbranche. Wat was de grote lijn van veel promoties in januari? Iets met goede voornemens en deze keer lukt het je echt? Schei toch uit, denk ik dan. Verzin iets beters.
Of deze: ‘Wil je je doelen bereiken? Doe mee met ons speciale drie maanden-traject. Je betaalt maar ….. (lage prijs)’ Niet dat jij je doelen haalt in die drie maanden, maar je bent wel alvast binnen. Grote kans dat je blijft hangen en de prijs per maand is ineens veel hoger.
Deze vind ik ook erg: ‘Beslis nu want het loopt snel vol.’ of ‘Er zijn nog maar enkele plaatsen over.’ Ik zie en ik hoor ze te vaak en ik geloof het niet meer. Ben ik wantrouwig of ben ik realistisch? Het is toch bedoeld om jou snel te laten beslissen? Stel je voor dat je er nog even over wilt nadenken. Misschien ga je dan volgende week wel in op de actie van de concurrent.
Nog zo één: nergens een prijs te bekennen. Ik verdenk ze dan onmiddellijk van een hele hoge prijs en dat ze mij in een persoonlijk contact gaan verleiden om die hoge prijs te gaan betalen met een fantastisch verhaal over hun exclusieve product.
Als je een goed product hebt, mag je er ook een eerlijke prijs voor vragen. Maar wees transparant. Geef gewoon heldere informatie die ik kan gebruiken om mijn eigen afwegingen te maken wanneer en bij wie ik klant wil worden. Dat wil ik graag als consument. En daarom geef ik dat ook als aanbieder. Kijk maar op https://www.silverstrength.nl/ .